Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011

Ευφραίνει τους Ελληνες µε καλό κρασί

Παύλος Καρακώστας

ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΚΑΒΕΣ CELLIER Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΚΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΞΕΝΕΣ ΚΑΙ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ, ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 11 Ιουνίου 2011
Αναµφίβολα, στην ατζέντα µε τις επωνυµίες προϊόντων που ευφραίνουν τον ουρανίσκο των ελλήνων bon-viveur βρίσκεται τουλάχιστον µία φίρµα από τα κρασιά - ελληνικά και ξένα - τα οποία εµπορεύεται ο κ. Παύλος Καρακώστας, ιδιοκτήτης της ΓΕΝΚΑ. 

Στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας αλλά και στα ράφια στις πέντε κάβες Cellier που διαθέτει βρίσκονται οι µάρκες Baron Philippe de Rothschild, Bollinger, Torres, Poli, Zonin, Duboef, Phelps, Penfolds, Poli και Delamain από το εξωτερικό, και µια λίστα από φηµισµένους οίνους ελληνικής παραγωγής, όπως Κτήµα Μερκούρη, Αργυρού, Ντούγκου και Αϊβαλή. 

Αλλωστε, η τεχνογνωσία της εταιρείας στη διεθνή αγορά επώνυµων µαρκών αριθµεί πάνω από 130 χρόνια. 

∆ιότι, εκτός από την εξοικείωση των ελλήνων καταναλωτών µε καλής ποιότητας οίνους από το εξωτερικό, είχε φέρει στη χώρα µας και µια σειρά από γνωστές στη διεθνή αγορά µάρκες καταναλωτικών προϊόντων. 

ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ. Την εποχή που η παγκοσµιοποίηση δεν είχε ακόµη αποκτήσει το σηµερινό εύρος, η οικογένεια Καρακώστα ήταν εµπορικοί αντιπρόσωποι επωνυµιών, όπως γάλαεβαπορέ Nουνού, κονσέρβες Geisha, Pampers, αλκοολούχα ποτά Ballantines, Courvoisier, Canadian Club, σαµπάνιες Mumm, πόρτο Sandeman. Ξεκίνησε, για παράδειγµα, την εισαγωγή του Νουνού το 1949 για να σταµατήσει 34 χρόνια αργότερα, όταν στήθηκε στην Ελλάδα θυγατρική της πολυεθνικής Friesland που το παράγει. Σήµερα τα περισσότερα από τα παγκοσµίως γνωστά αυτά εµπορικά σήµατα αποτελούν παρελθόν για τον 66χρονο επιχειρηµατία, ο οποίος επικεντρώνεται περισσότερο στα κρασιά. Οµως, παρότι η ΓΕΝΚΑ διαθέτει µια σειρά από µάρκες κρασιών από τους καλύτερους αµπελώνες εντός και εκτός συνόρων, οι αναταράξεις της κρίσης δεν την άφησαν ανεπηρέαστη. 

ΒΟΥΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. Η ελληνική αγορά κρασιού, ακολουθώντας τη µοίρα όλων των κλάδων της οικονοµίας, έχει κάνει τη δική της βουτιά και υπολογίζεται ότι ο τζίρος της έχει µειωθεί κατά 40% σε σχέση µε τα προ της κρίσης επίπεδα. Αρνητικά έχει επηρεαστεί και η αγορά της εστίασης, όπου η έτερη δραστηριότητα του κ. Καρακώστα, καθώς η εταιρεία του έχει υπό τον έλεγχό της και το εστιατόριο Cellier Bistrot στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο έχει µετατραπεί σε στέκι συνάντησης ανθρώπων των επιχειρήσεων και της οικονοµικοπολιτικής σκηνής. Πάντως, η ΓΕΝΚΑ επέδειξε αντοχές καθώς ο τζίρος της διαµορφώθηκε σε 6,6 εκατ. ευρώ το 2010 έναντι 6,8 εκατ. το 2009.

Ως γνώστης της αγοράς κρασιού ο κ. Καρακώστας – βρίσκεται, άλλωστε, στο τιµόνι της επιχείρησης 40 χρόνια, ενώ έχει διατελέσει πρόεδρος του Συνδέσµου Ελληνικού Οίνου – γνωρίζει από πρώτο χέρι τα προβλήµατα του και τις δυσκολίες που αντιµετωπίζουν οι παραγωγοί στην έξοδό τους σε αγορές του εξωτερικού. 

Η υψηλή τιµή αποτελεί έναν από τους λόγους που το ελληνικό κρασί δυσκολεύεται να µπει στις αγορές του εξωτερικού. Οπως διευκρινίζει ο διευθύνων σύµβουλος της ΓΕΝΚΑ, «το ελληνικό κρασί είναι καλό, αλλά ακριβό», προσθέτοντας ότι το χύµα στη χώρα µας – που αποτελεί ελληνική πατέντα – έχει 8 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Ιταλία το αντίστοιχο κρασί κοστίζει από 4 ευρώ το µπουκάλι. 

Επιπλέον, αποτελεί πηγή δυσφήµησης για το ελληνικό κρασί το γεγονός ότι ένα µπουκάλι µπορεί να κοστίζει 10 ευρώ στο ράφι του σούπερ µάρκετ και το ίδιο ακριβώς να πωλείται 45 ευρώ στα εστιατόρια. Παράλληλα, οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν πάνω από 4 χρόνια να κάνουν αυξήσεις τιµών στις ξένες ετικέτες, ενώ στα εγχώρια κρασιά µέχρι και πέρυσι γίνονταν συνεχώς ανατιµήσεις. 

Οι ρίζες της ΓΕΝΚΑξεκινούν από την Κάρυστο. Το 1877ο παππούς του σηµερινού ιδιοκτήτη, ο Νικόλαος ∆. Καρακώστας, άφησε τη γενέτειρά του για να εγκατασταθεί στην Αθήνα σε ηλικία µόλις 17 ετών. Τον ίδιο χρόνο άνοιξε το πρώτο του κατάστηµα στο Μαρκόπουλο, πουλώντας φρούτα και λαχανικά. Τρία χρόνια αργότερα εγκαινίασε το πρώτο κατάστηµα στο κέντρο της Αθήνας, στη συµβολή των οδών Αθηνάς και Γερανίου, πουλώντας τρόφιµα. Εκανε ένα ακόµη βήµα το 1903 όταν αγόρασε το κατάστηµα στην οδό Κλεισθένους 9 - όπου βρίσκονται ακόµη και σήµερα τα γραφεία της εταιρείας - και ίδρυσε την Καρακώστας & Γιαννάκος, που θα γίνει αρκετά αργότερα ΓΕΝΚΑ. 

Το 1913, οι δύο γιοι του Γιώργος και Κυριάκος ανέλαβαν την εταιρεία αλλάζοντας την επωνυµία σε Κυριάκος & Γιώργος Καρακώστας.Σκοπός τους ήταν “η ίδρυση ενόςσοβαρού και αξιόπιστου οίκουαντιπροσωπείας για εισαγόµενα προϊόντα υψηλής ποιότητος”. Το 1938 άνοιξαν το πρώτο gourmetεστιατόριο «Cellar» επί τηςΚριεζώτου, όπου σήµερα βρίσκεται το µεγαλύτερο κατάστηµα Cellier, της οµώνυµης αλυσίδας. 

Το 1951 ο Γιώργος Ν. Καρακώστας ανέλαβε µόνος του την εταιρεία αλλάζοντας την επωνυµία σε ΓΕΝΚΑ και διεύρυνε σηµαντικά τις εισαγωγικές της δραστηριότητες. 

KAI e-ΠΩΛΗΣΕΙΣ. Για τον σηµερινό επικεφαλής καιαπόγονο τρίτης γενιάς του ιδρυτήτης εταιρείας, η παραγωγή δικού του κρασιού ήταν αυτονόητη. 

Ετσι, στα ράφια των Cellier, µαζί µε τις διεθνώς γνωστές ετικέτες, έχει προσθέσει το κρασί Κτήµα Μοντοφώλι, το οποίο παράγεται στο οµώνυµο κτήµα της εταιρείαςστη γενέτειρα της οικογένειας, στην Κάρυστο. 

Αλλά και ητεχνολογία καιτα νέα δεδοµένα στοεµπόριο δενέχουν αφήσει αδιάφορο τον κ.Καρακώστα, ο οποίος στο παρελθόν έχει διατελέσει και πρόεδρος του Ελληνοβρετανικού Εµπορικού Επιµελητηρίου. Φρόντισε να επεκταθεί και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και το έκτο κατάστηµα της αλυσίδας Cellier είναι ηλεκτρονικό. 


«Το ελληνικό κρασί είναι καλό, αλλά ακριβό. Στη χώρα µας το χύµα έχει 8 ευρώ το λίτρο, ενώ στην Ιταλία τοαντίστοιχο κρασί κοστίζει από 4 ευρώ το µπουκάλι»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου